Artikelen

Op deze pagina staan doorverwijzingen naar artikelen waarvan wij vinden dat ze interssant zijn voor Bezield Verband Utrecht.

• Gideonsbende speelt Het budgetspel: over armoede in Nederland
    Op dinsdag 17 april 2012 heeft de Gideonsbende een avond georganiseerd over armoede in Nederland. Als basis voor een gesprek hierover werd het budgetspel gespeeld. Dit spel is uitgegeven door De arme kant van Nederland. Leden van de Gideonsbende waren getraind om dit spel te begeleiden.
  • Christus Koning en Laatste Oordeel
    Indien wij geloven dat God liefde en onze Vader is, kunt u zich dan voorstellen dat Hij zijn kinderen vervloekt en eeuwig straft? Zou de duivel en de hel misschien een product van onze eigen verbeelding of angst kunnen zijn omdat als de hemel als een beloning wordt gezien er ook een tegenpool straf moet zijn?
    Ben Woorts

• OP WEG NAAR ZELFSTANDIGE GELOOFSGEMEENSCHAPPEN
    Er ontstaan nieuwe, veelal kleinere geloofsgemeenschappen. Deze stuiten op hun zoektocht naar hun eigen identiteit en positie op allerlei problemen en vragen.
    Een artikel van de website van Marienburg, vereniging van kritisch katholieken.

• Het momentum behouden
    "Te vaak wordt naar het verleden gekeken, varen we op een kompas dat ooit is vastgezet en niet meer is bijgesteld".
    Interview met het bestuur van Bezield Verband Utrecht.

• Interview met pater van Kilsdonk
    Pater Jan van Kilsdonk was op 26 december 1997 te gast in het marathoninterview.
    Chris Kijne heeft hem geïnterviewd.

• Het pfarrer initiative in Oostenrijk
    "De weigering van Rome om een al lang noodzakelijke kerkhervorming door te voeren [. . . .] dwingen ons om ons geweten te volgen en zelf tot actie over te gaan".
    Lees hier een vlammend betoog!
    Zie ook: www.pfarrer-initiative.at